Młode wino należy lać do nowych bukłaków.
(Mk 2,22)

Śladami Reformatora – wycieczka parafialna

W dniach 22-24 czerwca, 43 osobowa wycieczka odwiedziła ważne miejsca związane z postacią ks. Marcina Lutra. W pierwszy dzień odwiedziliśmy miasteczko Eisleben, Dom narodzin Lutra oraz Dom jego śmierci, Kościół św. Andrzeja i Kościół św. Pawła. Po południu wybraliśmy się w drogę do Wittenbergi na nocleg, aby następnego dnia zwiedzić najważniejsze miejsca związane z XVI-wieczną odnową Kościoła. Zwiedziliśmy Kościół Zamkowy, Kościół Mariacki, Panoramę Reformacji, Dom Lutra i ogród Lutra, Dom Melanchtona i inne wystawy we własnym zakresie. Ogromne wrażenie zrobiły na nas odremontowane kościoły, muzea i ulice Wittenbergi w związku z obchodami ubiegłorocznego Roku Reformacji.

W niedzielę po śniadaniu i wspólnej modlitwie wyjechaliśmy do Torgawy, urokliwego miasteczka związanego z postacią żony Lutra – Katarzyny von Bory. Tam odwiedziliśmy dom Katarzyny, w którym też, po nieszczęśliwym upadku z konia, zmarła. Torgawę zapamiętaliśmy jako spokojne, ciche miasteczko z pięknym Zamkiem, który zachwycał samego Lutra.

Mamy nadzieję, że w naszej pamięci zostaną nie tylko miejsca, ale przede wszystkim świadectwo Bożego działania w tamtych latach, którego owocem jest nasza dzisiejsza wiara.