Młode wino należy lać do nowych bukłaków.
(Mk 2,22)

Wycieczka Parafialna na Opolszczyznę

5W środę, 11 maja, odbyła się wycieczka parafialna na Ziemię Opolską. Z Żor i Warszowic pojechały na nią 43 osoby. Pogoda była wprost  wymarzona.

Pierwszym miejscem, które zwiedzaliśmy był kościół ewangelicko-augsburski w Kluczborku. Na miejscu przywitał nas Proboszcz tamtejszej parafii, ks. Paweł Szwedo. Opowiedział o historii kościoła. Następnie przeszliśmy na rynek, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

Kolejnym punktem programu była parafia w Wołczynie, gdzie bardzo ciepło i serdecznie zostaliśmy ugoszczeni przez ks. Sebastiana Olenckiego. W ogrodach parafialnych spożyliśmy posiłek i zostaliśmy poczęstowani kawą i ciastem. Było pyszne. Dla naszego Proboszcza była to też podróż sentymentalna, gdyż przez trzy lata Wołczyn był miejscem jego służby i domem jego rodziny.

Następnie udaliśmy się do Gierałcic, gdzie mogliśmy podziwiać przepięknie odnowiony zabytkowy drewniany kościół. Jego obecny stan zawdzięcza właśnie ks. Bartoszowi i podjętym działaniom renowacyjnym.

Z Gierałcic udaliśmy się do Zamku Moszna. Pani przewodnik opowiedziała nam o burzliwych losach tego miejsca, należącego do rodziny Tiele Winclerów (związanych także z ośrodkiem w Miechowicach). Zamek z zewnątrz przedstawia się okazale. Otacza go przepiękny park z aleją lipową i mnóstwem rododendronów i azali, które powoli rozkwitają o tej porze roku. Obecnie część zamku można zwiedzać, w części prowadzony jest hotel.

W drogę powrotną wyruszyliśmy o 18.30.Wycieczkę możemy zaliczyć do BARDZO udanych i już teraz czekamy na kolejne.